onsdag 4 juli 2012

Rött nagellack och Johnnys senap.


C tycker att jag felprioriterar när virkningen är med i handväskan men inte handlingslistan, när vi skall handla,
I affären:
C: Vad stod det på lappen då?
Jag: Det gamla vanliga: sallad, köttfärs, fläskfilé, juice, ägg, mjölk...och Johnnys senap för det glömde vi förra gången..

Förra veckan var jag inne i Göteborg och skulle handla ett rött lack som Engelska villan tipsade om. Jag var på NK Kosmetik men just den färgen var slut där. När jag kom hem rotade jag fram mina gamla lack på vinden. (Jag har jobbat som nagelterapeut) Samma märke och samma färgnyans som den jag skulle köpa låg i lådan.

Nu är det skärpning!

Det här är emot mitt miljö- och återvinningstänk. Så nästa gång tjejgänget kommer hit blir det utförsäljning på nagellack och senap. En välgörenhetsauktion som går till barncancerfonden.

Undrar hur mycket jag får för en flaska senap?

2 kommentarer:

  1. Vad kul att jag hittade hit. Roligt att se dina fina virkgrejor även om jag inte är en hejare på att virka. Stickar mest.
    Ha en fin sommar!

    SvaraRadera
  2. Med tanke på ändamålet borde det röra sig om ett par, trehundra kronor :)

    SvaraRadera